رویدادها آرشیو خبر ها
تولدت مبارک لئو !

تولدت مبارک لئو !

1 مِی 1987 ! تولد مدافع ملی پوش و متعصب یوونتوس لئوناردو بونوچی است . بازیکنی که حالا 28 ساله شده است و بسیار پخته تر نسبت به قبل بازی می کند و گاهاً در نبود کیلینی و بارتزالی به عنوان رهبری مطمئن برای خط دفاع بیانکونری ظاهر می شود .

بونوچی متولد ویتربوست و فوتبالش را از تیم شهرش اغاز کرد و تا 18 سالگی در کنار این تیم ماند و پیشرفت کرد. اما اهسته اهسته از هافبک میانی به یک مدافع تبدیل شد تا چند سال بعد مدافع ملی پوش کشورش شود. پس از مدتی راهی اینتر شد و در تیم جوانان این باشگاه به بازی مشغول شد و همراه نراتزوری نخستین بازی اش را در سری ا انجام داد.

اما پس از دو فصل حضور در اینتر به ترویزو پیوست و دو سال با پیراهن این تیم بازی کرد و در ژانویه 2009 به پیزا پیوست و برای فصل 2010-2009 در کنار باری در سری ا بازی کرد و سرانجام در تابستان 2010 راهی بانوی پیر شد تا ارزوهایش را همراه این تیم بزرگ تحقق یافته ببیند.

ابتدا چندان مورد علاقه هواداران یووه قرار نگرفت و با بازی های ضعیف و اشتباهات مکرر راه پیشرفت را از خود گرفت. با این حال کادر مربیان بانوی پیر به او اعتماد کردند و این مدافع توانست در فصل 2011 که یکی از بهترین های فصل های یوونتوس لقب گرفت پاسخ اعتماد آنتونیو کونته ، مربی موفق آن زمان یوونتوس را به خوبی بدهد و همراه بیانکونری به قهرمانی ایتالیا برسد و پس از اتمام فصل همراه اتزوری به یورو 2012 رفت و با لاجوردی پوشان این کشور به عنوان دومی مسابقات دست یافت.

شاید یکی از بهترین لحظات دوران فوتبالی بونوچی در این فصل رقم خورده باشد ، جایی که کلودیو جنتیله مدافع رویایی یووه و تیم ملی ایتالیا به تحسین عملکرد او در یوونتوس پرداخت و او را مدافعی ای قابل اطمینان و مسئولیت پذیر قلمداد کرد .

نکته جالب در مورد بونوچی این است که او همواره با تیفوسی های یووه رابطه خوب نزدیکی داشته و حتی در برخی از دیدارها در میان آن ها رفته و بازی یوونتوس را به تماشا نشسته است !





مدافع پر قدرت و شماره 19 یووه تا کنون 217 بازی برای بیانکونری انجام داده و 13 بار هم موفق به باز کردن دروازه حریفان شده است . بونوچی همچنین در 5 فصل حضور در یوونتوس 3 اسکودتو و 2 سوپرکاپ کسب کرده است .


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
سهیل شناس خوش
سهیل شناس خوش«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: